Wednesday, August 5, 2009

Tunda lagi

Pagi hari ini aku ke Hospital Muadzam Shah untuk berjumpa dengan doktor pakar yang didatangi khas dari UIA. Namun apabila sampai aku diberitahu bahawa doktor pakar tersebut tidak dapat datang kerana kemalangan jalanraya dan mengakibatkan patah kakinya. Doktor pun sakit ..........nak wat camne????....Manusia bukannya sempurna dan tidak akan sakit kecualilah ALLAH s.w.t yang Maha Sempurna.

Jadi perjumpaan dengan doktor pakar terpaksa ditunda ke satu tarikh yang lain pula iaitu 19/8 nanti. Memang pada tarikh dan waktu itu sedikit sibuk kerana peperiksaan OUM ayang akan aku hadapi. Namun begitu aku terpaksa jua menerima tarikh temujanji tersebut.....kalau tidak bulan September pula nanti tarikh yang lain...lambat lagi tuh..........sakit pun dah macam-macam nih...............

Apabila berada di hospital yang memang tempat orang sakit sahaja yang mahu ke situ tetapi hari ini kekecohan disebalik penyakit dan penularan H1N1 menyebabkan hospital hari ini menerima kunjungan ramai pesakit. Ramai pelajar sekolah yang datang untuk mendapatkan rawatan kerana demam dan batuk2. Ngeri jugak melihat keadaan ini sehingga terpaksa menyuruh isteri dan anakku yang masih kecil keluar dan duduk di dalam kereta sahaja. Hari ini semua kakitangan Hospital Muadzam Shah sudah mula memakai topeng pelindung ( mask ) bagi merawat dan berjumpa dengan pesakit.

Setelah semuanya selesai sekitar jam 12.30 terpaksa kami berkejar balik ke rumah kerana tidak mahu lagi berada di tempat penularan yang semakin merbahaya tersebut. Harapan dan doa agak kami sekeluarga dilindungi penyakit tersebut.

Salam untuk semua..............

No comments:

Post a Comment