Wednesday, August 19, 2009

Temujanji

Hari ini kena menunggu doktor pakar yang datang dan tiba ke Hospital Muadzam Shah bermula jam 9.40 pagi. Sudah sejam lebih menunggu belum dapat lagi berjumpa untuk perkembangan seterusnya, penyakit batu karang yang dihidapi ini. Setelah dapat bertemu doktor pakar jam 11.30 pagi barulah dipastikan apa sebenarnya terjadi.

Masyaallah ..................ingatkan 2 x 3 mm batu karang yang tersimpan di buah pinggang...rupa2 nya 2 x 3 cm....fuohhhhh dah besar tu...Doktor juga memberitahu buah pinggang telah pun bengkak akibat tekanan batu karang yang terdapat di situ.

Cara yang terbaik bagi mengeluarkan batu karang tersebut ialah dengan pembedahan......kata doktor. Ini disebabkan batu karang tersebut sudah membesar dan tidak keluar lagi melalui perkumuhan. Setuju dan akur dengan cadangan tersebut bagi membolehkan diri ini sihat seperti sediakala. Memang dalam hidup ini tidak pernah dibedah sebegitu....ngeri jugak tapi memikirkan ini adalah impian sejak dulu iaitu mahu sihat dan redha dengan apa sahaja keputusan yang diambil oleh pihakyang berwajib mengenai penyakit yang melanda ini.

14/9 pula nanti pertemuan seterusnya dengan doktor pakar di Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan. X tau le bila pula tarikh yang bersejarah dalam hidup ini akan direalisasikan. Begitulah urutan pertemuan kalau berjumpa dengan hospital kerajaan..............kalau swasta dah siap ni. Apa pun tetap redha dan pasrah dengan qadha' Allah yang menentukan penyakit dikenakan kepada diri ini.Mungkin ada kekhilafah yang kesalahan yang telah dilakukan sebelum ini...dan ini adalah cara bagi menebus kekhilafan dan kesalahan tersebut.

Salam untuk semua.............

No comments:

Post a Comment