Sunday, August 9, 2009

Piala Perisai Komuniti

Sambil menonton tv perlawanan bola sepak antara Chelsea dengan Manchester United bagi Pila Perisai Komuniti dan kalau di Malaysia disebut Piala Sumbangsih iaitu perlawanan pembukaan bagi sesuatu liga bolasepak di kebanyakan negara. Ingin juga melihat Manchester United yang kehilangan ayam tambatan Cristiano Ronaldo dan Carlos Tevez yang telah meninggalkan kelab tersebut bermula akhir musim 2008/2009 yang lalu.

Lagipun tayangan live ini diadakan bermula jam 10.00 malam bukannya seperti kebiasaannya di awal pagi. Kesempatan yang ada dan peminat kepada pasukan Chelsea menjadikan perlawanan ini perlu ditonton. Katanya pihak ASTRO akan menaikkan harga kepada pengguna ASTRO yang melanggan saluran sukan sebanyak RM12. ASTRO menyatakan ini menyediakan perlawanan yang lebih menarik lagi serta tajaan penyiarannnya yang semakin meningkat. X tahu le mana yang betul tetapi nampak gayanya mungkin aku jua terpaksa mengeluarkan saluran sukan ini bagi menjimatkan kos dan kekerapan perlawanan yang ditontoni juga memang jarang sekali. Jadinya saluran sukan ini juga bukan satu keperluan mendesak. Mungkin kali ini potong dulu kemudian ada Piala Dunia atau Pila Eropah sambung balik...he...he...he

Perlawanan Piala Erisai Komuniti hampir habis dengan Chelsea dan Manchester Uniter terikat dengan jaringan 2 berbalas 2. Mungkin jua ini adalah keputusannya sehingga tamat perlawanan..........Chelsea memenangi Piala Perisai Komuniti dengan sepakan penalti yang memihak kepadanya dengan jaringan 4 - 2 walaupun berkongi mata.

Salam untuk semua...........................

No comments:

Post a Comment