Saturday, August 8, 2009

Kesulitan amat dikesali

Pepagi lagi setelah menghantar anak sulung ke kelas tuisyen aku terus pergi ke Padang Awam Bandar Tun Razak bagi melihat persiapan program Gempak Desa ASTRO. Namun terihat satu banner yang menyatakan program tersebut ditangguhkan atas sebab-sebab tertentu. Alhamdulillah, agaknya pihak pengurusan ASTRO telahpun membatalkan program Gempak Desa ASTRO mungkin disebabkan penularan penyakit H1N1 atau Selsema Babi yang begitu merbahayakan semua orang.

Lagi pun Dato' Seri Najib Tun Razak, Perdana Menteri Malaysia yang ke 6 telah mengeluarkan satu pandangan bahawa penyakit Selsema Babi merupakan ancaman serius kepada negara serta menasihatkan orang ramai supaya berada di tempat awam dan ramai orang kerana takut dijangkiti Selsema Babi ( H1N1 ) ini. Cuma hanya terpaksa sahaja itu perlu mengikuti nasihat seperti pemakaian pelindung muka ( mask ) dan menjaga kebersihan diri.

X kisah le sebab ASTRO x jadi datang ke sini. Mungkin juga sekiranya kehadiran ASTRO ke sini akan menambahkan dan menyuburkan lagi penularan ini...............mana tau.... Di Kuala Lumpur lagi le teruknya penularan Selsema Babi ni kerana Kuala Lumpur adalah transit pertama merebaknya Selsema Babi ( H1N1 ) ini.

Sempena dengan kehadiran ASTRO itu juga satu Program Ceramah Perdana akan diadakan pada malamnya. Setelah meneliti senarai ahli panel dan terhenti seketika apabila membaca nama Al-Fadhil Ustaz Adnan bin Mamat ( Pegawai Agama Daerah Rompin ) berada dalam senarai banner tesebut. Siapa dia????? Al-Fadhil Ustaz Adnan bin Mamat adalah sahabat saya yang sama-sama bersekolah menengah dan sekolah tinggi di Pekan dulu. Bialiau mengambil keputusan melanjutkan pelajaran ke Indonesia dan saya pula hanya Maktab Perguruan ketika itu. Sahabat yang bersma-sama hampir 8 tahun belajar bersama akhirnya menjadi Tuan Kadhi Daerah Rompin. Alhamdulillah............syukur rasanya dan antara matlamat balik atau pindah ke Negeri Pahang ini adalah untuk menghubung silaturrahim yang telah lama terputus dengan teman-teman sekolah dahulu. X pe....... malam nanti nak pergi jugak walaupun agak risau dengan H1N1 dan sakit kepala ni.............

Salam untuk semua...................

No comments:

Post a Comment