Thursday, August 13, 2009

Tak Mengena

Semalam selama 4 jam menunggu joran ditarik penunggu kolam namun usikan kecil sahaja yang dirasai. Memang sudah lama tidak keluar memancing namun ajakan kawan yang begitu bersungguh untuk memancing membuatkan perasaan tersebut tidak dapat ditahan juga akhirnya. Namun ianya bukan satu yang berbaloi dan menguntungkan disebabkan bekalan dan ramuan untuk memancing di kolam tidak dituntut dan dipelajari dengan bersungguh-sungguh.

Mencuba dengan umpan yang pernah mengegarkan kolam tersebut pada satu waktu ketika dulu namun kini agaknya ikan yang ada di kolam tersebut telah pun disumbat dan dihidangkan dengan umpan yang lebih menarik lagi. Sifu yang mengajarkan umpan itu juga balik dengan tangan kosong jua semalam. Tetapi yang menariknya hanya 3 orang pemancing sahaja yang asyik bertukar tarikan dan henjutan daripada ikan penghuni kolam Undertaker tersebut. Entah apa le yang dipakainya sehingga menyebabkan ikan-ikan tersebut dengan umpan yang mereka gunakan.......umpan dia POWER.

Nampaknya hanya sekali ini sahaja le untuk bulan ini...lagipun sedikit masa lagi semua umat Islam akan menyambut dan menghadapi bulan Ramadhan Al-Mubarak. Memang tidak bercadang untuk mengusahakan dan menghabiskan masa bertenggek dan menunggu joran direntap pada waktu tersebut......... Tak pe....lepas ni cuba resepi baru pulak....he...he

Salam untuk semua.................

No comments:

Post a Comment