Monday, July 20, 2009

Tewas lagi....

Setelah perlawanan pertama juga dimenangi oleh Manchester United dengan jaringan 3 -2, hasil jaringan Nani, Rooney dan Owen. Namun begitu semangat melawan yang ditunjukkan oleh pasukan Pilihan Malaysia boleh dibanggakan.

Namun sedikit menghairankan bagaimana stesen TV berbayar ASTRO tidak menyediakan siaran langsung untuk perlawanan hebat abad ini bagi negara Malaysia khasnya. Stadium Nasional Bukit Jalil yang hanya mampu menempatkan 100,000 tempat duduk yang telah dipenuhi oleh peminat fanatik MU yang juga memakai baju MU. Boleh dikatakan hampir keseluruhan Stadium Bukit Jalil telah ditawan oleh GELOMBANG MERAH. Apakah ini menunjukkan bahawa tiada lagi peminat Pasukan Malaysia yang sekarang dijurulatihkan oleh K.Rajagopal?

Bagi yang tinggal berjauhan dengan ibukota perlawanan hebat ini tidak dapat dinikmati dengan debarnya. Bagi yang mempunyai ASTRO pun tidak dapat melihatnya secara langsung perlawanan tersebut walaupun bayaran yang melanggan untuk channel sport di ASTRO melebihi bayaran tiket tempat terbuka di Stadium Bukit Jalil!!!!!!

Apapun tahniah kepada pasukan Pilihan Malaysia yang telah ditewaskan oleh Manchester United dengan jaringan 2-0 pada perlawanan persahabatan kedua di Stadium Nasional, Bukit Jalil. Bagi pasukan Malaysia ianya boleh dibanggakan kerana tidak dibelasah teruk seperti kunjungan MU yang terdahulu. Gol United dijaringkan Federico Macheda pada minit ke-10 dan Michael Owen, dua minit kemudian.

Harapan dari pemilik dan pembayar ASTRO di seluruh negara Malaysia tercinta ini pastinya menghendaki siaran langsung pada masa-masa akan datang kerana mahukan perasaan debaran sepanjang perlawanan berlangsung bukannya siaran ulangan yang telah diketahui keputusannya.

Salam untuk semua................

No comments:

Post a Comment