Wednesday, July 15, 2009

Keletihan

Hari ini merupakan kali pertama lewat balik daripada sekolah kerana ada mesyuarat kurikulum dan kokurikulum. Memang agak keletihan apabila sampai ke rumah jam 5.30 petang. Sekali lagi air paip tidak keluar daripada paip yang menyalurkannya di rumah. Sudah banyak kali kali kejadian ketiadaan air ini berlaku di kawasan yang diduduki ini tanpa notis!!!!!

Sangkaan sentiasa baik ....kerana mungkin pihak JBA Pahang sedang membuat baikpulih atau menaiktaraf sistem pembetungan paip di kawasan ini yang menyebabkan ketiadaan air. Memang sistem pembetungan paip yang ada di kawasan ini sudah menjangkau 20 tahun lebih......patut pun dibaikpulih dan dinaiktaraf. Semua ini bagi memastikan kepentingan pengguna dapat diberikan dengan penuh efisen dan antara yang terbaik.

Walaubagaimana pun pasti ada yang kurang berpuashati dengan keadaan ini....kerana kekerapan berlakunya ketiadaan air. Mungkin juga sebahagian tempat yang tiada air dan sebahagian lagi tidak menghadapi masalah sebegini. Semenjak jam 2 petang hingga 12 tengah malam masih lagi tidak keluar air......bagaimana orang hendak mandi esok pagi dan hendak pergi bekerja. Sekejap lagi ada le tu..............hati memujuk...walaupun agak risau dengan keadaan ini.

Rasanya perniagaan air ni memang menguntungkan kerana jarang di masa kini orang ramai menggunakan sungai atau telaga untuk kemudahan seharian. Di kampung saya kini semuanya paip telah memasukki rumah walaupun air Sungai Pahang yang kuning airnya mengalir di depan rumah. Kalu dulu itulah tempat kami mengambil air minuman, membasuh, mandi dan tempat melepaskan hajat.....................!!!!!!!

Salam untuk semua....................

No comments:

Post a Comment