Sunday, July 5, 2009

Hari Keluarga SKK6

Sebelum program Hari Keluarga SK Keratong 6 dimulakan jam 5 petang (Sabtu ) barulah saya memberitahu isteri bahawa pemergian kami ke Sempurna Resort di Kuantan adalah untuk Hari Keluarga Kelab Guru dan Kakitangan ( KGGK )SK Keratong 6. Inilah suprise yang saya berikan kepada isteri saya. Maka barulah isteri saya mengetahui kedatangan kami semua ke Sempurna Resort ini. Memang mengejutkan kerana sebelum ini saya hanya menyatakan ingin bercuti sahaja.

# bersama isteri yang menerima suprise

Anak-anak semuanya yang sudah tidak sabar telah pun turun untuk mandi di kolam renang yang ada disediakan di Sempurna Resort. Setelah melakukan suprise tersebut barulah saya turun ke lobi bersama-sama dengan rakan2 yang lain untuk acara yang telah disediakan pada petang tersebut. Namun apa yang memeranjatkan pengerusi KGGK dan beberapa rakan yang lain tidak mendapatkan bilik yang sepatutnya telah disediakan. Ramai juga yang merungut akibat kelewatan pihak resort menyediakan bilik yang telah pun ditempahkan sebelum ini. Difahamkan pihak resort kekurangan servis room yang menyebabkan kelewatan untuk bilik-bilik yang sepatutnya diberikan kepada kumpulan kami. Sempurna Resort ini adalah baru mungkin pengalaman pun agak sedikit berbanding dengan resort yang telah lama dan terkenal. Satu pengalaman bagi pihak resort dan penjaga kaunter yang sering dipersoalkan................ Memang kecoh kerana menunggu dari jam 2 petang hingga 7 malam barulah semuanya selesai. Orang lain bergembira sedangkan akan kawan-kawan lain yang terpaksa menunggu hingga 5 jam.................Sempurna ke......resort ni???????

# penantian di lobi yang memang menyusahkan

# anak yang yang sudah lama berkubang


# kolam yang disediakan memang manarik

Setelah acara petang tersebut dibatalkan kerana masalah yang tidak sepatutnya berlaku saya mengambil keputusan untuk bersama rakan lain berenang di kolam sambil memerhatikan anak-anak. Kami naik semula semula kolam dipasang lampu di dalamnya dan merupakan antara orang yang terakhir naik ke bilik dari kolam tersebut. Anak yang keletihan telah pun tertidur akibat terlalu lama mandi di kolam.

# merendamkan anak yang baru 3 bulan

Jam 8 malam kumpulan kami bergerak ke Ana Ikan Bakar di Tanjung Lumpur untuk makan malam. Memang jauh dari penginapan namun berbaloi dengan masakan yang ditempah dan disediakan. Setelah makan malam ada rakan-rakan yang pulang semula ke resort sementara ada kumpulan yang lain meneruskan perjalanan ke Kuantan Plaza untuk bermain bowling. Pada mulanya saya bercadang membawa semua ahli keluarga ke Kuantan Plaza untuk menyertai permainan bowling namun disebabkan tidak mengetahui arah tempat tersebut lalu saya mengambil keputusan untuk pulang sahaja. Sebelum pulang ke resort saya ke rumah sepupu terlebih iaitu Abang Chor yang tinggal di Inderasempurna untuk meminjam tilam toto sebagai tambahan tilam yang sedia ada. balik sahaja ke resort semua terpukang keletihan dan kekenyangan ....................ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Pagi Ahad barulah diadakan acara sukaneka yang sepatutnya diadakan pada hari semalam. Pelbagai acara diadakan bagi memeriahkan Hari Keluarga SKK 6 dan kelihatan semuanya melupakan masalah yang dihadapi pada semalamnya. Setelah semua acara diadakan dan penyampaian hadiah telah diadakan maka sekali lagi acara mandi-mandi dilakukan. Jam 12 tengahari barulah masuk semula ke bilik bagi mengemaskan barang-barang untuk balik. Jam 1.30 petang setelah menyerahkan kunci bilik maka berakhirlah Hari Keluarga SKK 6 bagi tahun 2009 ini di Sempurna Resort.


# acara sukaneka diadakan


# acara paling menarik iaitu sabung belon


# penyampaian hadiah dan cabutan bertuah.....memang asyik draw aje x lucky langsung saya ni

# kenangan di dalam kolam dan di bilik penginapan



# Antara yang terbising dan terkepoh kerana tidak dapat bilik namun akhirnya ceria apabila pulang

Kenangan terindah di tahun 2009 yang kesemuanya gembira dengan suprise yang telah dirancangkan ini.........

Salam untuk semua.....................

No comments:

Post a Comment