Tuesday, July 21, 2009

Gementar jua

Esok saya akan ke Kuantan untuk membuat pemeriksaan berkaitan kesihatan diri yang sudah ditarik sedikit nikmat kehidupan. Biasalah sudah agak berumur.....tapi masih muda lagi.....??? Pemeriksaan akan dilakukan pada pagi Khamis nanti jadi saya tidak tergesa-gesa dan terkejar-kejar sekiranya saya telah pun berada di Kuantan pada malam sebelumnya.

Kerana gementar tersebut juga saya menghubungi rakan yang memang tidak pernah berhubung dengan telefon selama 18 tahun yang bekerja sebagai ..................( kerja pun x pasti ape.....tadi kerjanya di hospital ). Sampai begitu sekali gementarnya. Ye le nak tahu jugak macam mana proses ultrasound yang akan dihadapi kelak.....setalah diberitahu rakan mengenai kaedah yang semacam orang perempuan mengandung, barulah lega hati ini.....gitu rupenya.

Namun begitu kerisauan dan gementar tetap apa kerana tidak mengetahui proses yang akan dilakukan selanjutnya sekiranya proses ultrasound yang dihadapi masih tidak membuahkan hasil. Hanya pasrah dengan keadaan dan ketentuan Ilahi.

Teringat juga peristiwa sebelum berlaku Israk dan Mikraj Nabi Junjungan Besar kita yang telah dibedah oleh Malaikat Jibril sebelum peristiwa Israk dan Mikraj..........Apakah saya juga akan merasai kenikmatan tersebut ............bagi melegakan dan menyembuhkan saya......kuss semangat..........

Tabahkan hati ini Ya Allah bagi menghadapi ujian ini....
Sihatkan tubuh badan ini Ya Allah bagi meneruskan taburan bakti kepada anak didikku Ya Allah.....
Sembuhkah diri ini Ya Allah dari penyakit ini Ya Allah...........

Ini semua ada sekelumit catatan sejarah yang perlu dihadapi oleh insan yang bergelar manusia. Mana ada manusia yang berterusan sihat hingga ke hujung nyawa.....sedangkan para nabi pun terpaksa menempuh dugaan kesihatan yang amat berat seperti Nabi Ayub a.s.....yang lebih hebat dugaan daripada yang dihadapi oleh saya ini....

Salam untuk semua.....................

No comments:

Post a Comment