Saturday, July 25, 2009

Kenduri

Malam ini diadakan kenduri kesyukuran dan tahlil di rumah bonda di Jengka 14. Hari semalam balik ke kampung di Jengka pulak....namun sebelum itu singgah dahulu di Hospital Muadzam Shah untuk memberikan ujian ultrasound yang telah dilakukan pada hari Khamis yang lalu. Memang puas menunggu hingga hampir 1 jam untuk mendapat giliran masuk berjumpa dengan pegawai yang bertugas.

Namun apa yang hanya diberitahu bahawa " Saya pun tidak pandai sangat nak tengok gambar ultrasound tu....dan hanya yang pakar sahaja mengetahui ". Sudah le menunggu lama untuk mendapatkan giliran sedangkan jawapan hanya sebegitu.......memang tidak berpuas hati. Saya pula merasakan bagi yang mendapatkan rawatan susulan hingga kes tersebut dirujuk ke Hospital Tengku Ampuan Afzan ( HTAA ) perlulah diberikan sedikit kelonggaran dalam mendapatkan giliran untuk berjumpa dengan pegawai perubatan yang bertugas. Ini kerana ...... hanya kad temujanji yang seterusnya diberikan kepada pesakit sebegini. Kepakaran daripada doktor yang digelar pakar sahaja yang dikira layak untuk penyakit sebegini.

Setelah menunaikan solat fardhu Asar barulah bertolak ke Jengka dan melintasi Gambang Resort yang baru dibuka dengan rasminya pada Selasa yang lalu...........sambil memberitahu lokasi rumah yang telah ditempah di kawasan perumahan tersebut. Masih lagi hutan mengelilingi kawasan tersebut tetapi setelah ianya dibangunkan pasti akan menjadi satu kawasan tarikan penduduk kerana ianya agak jauh sedikit daripada kesesakan lalulintas di Bandar Kuantan. Diharapkan ianya satu pelaburan yang berbaloi dengan membeli sebuah rumah teres 'corner lot' di situ yang berharga sekitar RM 120 - RM 130 ribu.

Hampir jam 8 malam barulah sampai ke rumah bonda dan hanya kami sahaja berada di rumah kerana bonda pergi sembahyang berjemaah di surau berhampiran. Keletihan menguasai kerana sejak hari Rabu hingga semalam perjalanan berkenderaan melibatkan hampir 600km. Sedang terbaring terus dirasakan terlena ................zzzzzzzzzzzzzz

Salam untuk semua.........

No comments:

Post a Comment