Thursday, July 9, 2009

Kokurikulum

Semalam adalah kali yang kedua bagi tahun ini saya ke sekolah untuk bersama-sama dengan dengan murid yang hadir untuk mengikuti kokurikulum. Memang sesuatu yang agak memenatkan untuk hadir semula ke sekolah yang sejauh 25km dari rumah setelah pulang dari sekolah pada tengaharinya.

Disamping menghadiri kegiatan kokurikulum dapat juga menggerakkan tubuh yang sudah lama tidak bermain atau bersukan. Memang sudah agak lama berhenti atau tidak melakukan aktiviti sukan semenjak menderita kesakitan yang belum kepastian penyakitnya. 23 Julai ini mungkin baru diketahui punca sebab musababnya kesakitan yang dideritai ini. Itu pun setelah mendapatkan rawatan lanjut di Hospital Tengku Ampuan Afzan Kuantan.

Setelah tamat sesi kokurikulum barulah bersama rakan lain yang selalu bermain bola tampar di sekolah pada setiap petang. Peluh bersukan yang lama tidak keluar mengalir laju petang tersebut. Ada kawan yang mengajak turun pada setiap petang untuk bermain bola tampar.....namun memikirkan 50km pergi dan balik tuh........pegh...x berbaloi rasanya. Lagipun anak-anak yang perlu dihantar dan diambil ke sekolah tidak boleh ditinggalkan begitu sahaja.....maklumlah sekarang ni macam-macam boleh berlaku.

Memang minat untuk bersukan tu masih ada walaupun tubuh dah semakin sihat ni..... Sejak dahulu lagi banyak aktiviti sukan dilakukan pada setiap petang dan kekadang malam pun tidak dilepaskan. Kesibukan yang dihadapi menyebabkan banyak aktiviti tidak dapat dilakukan....terutama memancing......... Bulan Julai ini semua hujung minggu telah tersusun aktiviti........nampak gaya pancing kena gantung 2 bulan....

Salam untuk semua...................

No comments:

Post a Comment