Saturday, July 4, 2009

Bercuti

Kesempatan yang tiada kerana mahu menyiapkan assingment terlebih dahulu membuatkan blog tidak dapat diupdate. Itulah masalah kebanyakkan blog atau laman web sekiranya blogger atau penulis laman web mempunyai komitmen yang lain. Sekadar hanya melihat dan kekadang tiada idea untuk ditulis.

Dari semalam juga kami sekeluarga ke Kuantan untuk cuti-cuti Malaysia. Bagi anak saya yang Tahun 5 & 6 terpaksa tidak menghadiri kelas dan motivasi yang diadakan pada hari ini. Inilah peluang bagi saya untuk membawa keluarga saya sekadar berjalan pada minggu ini. Ini disebabkan tiga minggu selepas ini saya mempunyai kelas OUM di Batu Pahat. Kiranya dah habislah cuti Sabtu & Ahad pada bulan Julai ini!

Sebelum ke Kuantan kami singgah di Hospital Muadzam Shah untuk mengambil surat temujanji saya di situ. Saya dipaksa berpuasa sementara menunggu untuk diperiksa sekali lagi pada 23 Julai nanti. Walaupun menempuh kesusahan akibat berada di hujung negeri namun akan digaghi jua bagi kesihatan diri ini.

Selepas itu kami melalui dan mengikuti Jalan Pekan - Kuantan yang sudah agak lama tidak dilalui. Setelah meninggalkan Pekan sewaktu belajar di Sekolah Tinggi Agama Sultan Abu Bakar tahun 1990 - 1992 yang lalu memang Jalan Pekan Kuantan jarang-jarang dilalui. Banyak perubahan fizikal yang dialami di Bandar Pekan sendiri dan jalanrayanya dah semakin baik. Sekiranya dahulu jalanrayanya banyak yang berombak dan sempit sementara bangunan usang dan lama di Bandar Pekan namun sekarang jalanraya sudah semakin lebar dan sedang di dalam pembinaan bagi lebuhraya sehala pula. Bangunan di Bandar Pekan semakin bertambah dengan pesatnya. Itulah tuah tempat kelahiran dan asal Perdana Menteri Malaysia yang ke 6 iaitu Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak. Moga Pekan dan Pahang khasnya semakin berkembang dan berdaya saing...........

Sebenarnya masih ada lagi kejutan pada hari yang akan diberikan kepada ahli keluarga yang belum diberitahu tentang Cuti-Cuti Malaysia ini......biarlah dulu barulah suprise..............

Salam untuk semua........................

No comments:

Post a Comment