Tuesday, July 7, 2009

Puas hati

Memang mengasyikkan perlawanan akhir perseorangan lelaki Kejohanan Wimbledon yang menemukan Roger Federer dengan Andy Roddick dan akhirnya kemenangan berpihak kepada Roger Federer setelah beraksi selama hampir 4 1/2 jam !!! Memang memenatkan penantian melihat siapakah yang bergelar juara?

Kemenangan 5-7 7-6 (8-6) 7-6 (7-5) 3-6 16-14 di dalam 5 set hampir menyamai kejohanan yang lalu dengan ketewasan Roger Federer ditangan Rafael Nadal lalu menobatkan Rafael Nadal sebagai jagoan tenis nombor 1 dunia. Kemenangan semalam menobatkan kembali Roger Federer ke takhta pemain nombor 1 dunia memintas semula Rafael Nadal dari Sepanyol.

Kemenangan semalam juga merupakan rekod terbanyak kemenangan grand slam mengatasi pencapaian Pete Sampras iaitu 14 kemenangan. Dengan 50 servis ace yang telah dilakukan oleh Roger Federer di dalam perlawanan akhir ini menunjukkan perbezaan yang amat ketara dengan pemain lain sekarang ini. Hanya sekali sahaja Roger Federer mendapatkan mata daripada servis Andy Roddick telah mengesahkan kejuaraan bagi dirinya. Memang semuanya amat mendebarkan............ menarik dan menakjubkan.

Salam untuk semua.............


No comments:

Post a Comment