Wednesday, November 11, 2009

Sibuk

Esok diadakan Majlis Anugerah Cemerlang bagi SK Keratong 6. Hari ini sibuk sedikit membuat persiapan akhir bagi majlis tersebut. Nampak macam agak terburu-buru sedikit kerana baru sahaja habis peperiksaan minggu lepas dan ramai guru yang menghadiri mesyuarat dan bercuti pada awal minggu baru-baru ini.

Namun majlis tetap diadakan mengikut perancangan pihak sekolah yang telah ditetapkan. Hari ini juga diadakan raptai bagi penerima hadiah pada majlis yang akan diadakan keesokan hari. Mungkin tidak se'gah' majlis yang dihadiri oleh wakil-wakil rakyat atau orang politik namun majlis anugerah perlu juga diadakan bagi menunjukkan dan memperlihatkan kepandaian dan kecerdikan murid-murid yang telah melalui peperiksaan akhir tahun yang lalu.

Tahniah kepada yang berjaya agar meneruskan usaha tersebut di tahun-tahun hadapan. Manakala yang kurang berjaya tingkatkan usaha agar lebih berjaya dan berjaya di tahun depannya. Tetapi bagi murid Tahun 6 pastinya keputusan UPSR yang paling dinantikan dan bakal diumumkan pada minggu hadapan. Debaran semakin memuncak dan perasaan tidak sabar-sabar lagi menantikan keputusan. Cumanya hanya sebahagian yang merasakan perasaan tersebut kerana bagi mereka keputusan tersebut bakal menjadikan titik tolak kepada keseluruhan kehidupan di masa hadapan. Biar pun cuma UPSR tetapi kesungguhan murid-murid dan guru mengalahkan mengambil peperiksaan SPM......

Salam untuk semua......................

No comments:

Post a Comment