Sunday, November 15, 2009

Konvo OUM

Semalam selepas awal pagi menghantar Angah dan Uda untuk mengikuti rombongan ke Melaka dan kami pula membawa mak dan abah ke Batang Kali Selangor kerana ingin melihat abang ipar yang mengajar di sini akan dianugerahkan Ijazah Muda Pengajaran oleh Universiti Terbuka Malaysia ( OUM ). Perjalanan merentasi Negeri Sembilan melalui perjalanan Keratong - Kuala Pilah - Seremban - Kajang - Cheras - Segambut - Batang Kali. Perjalanan tersebut menyebabkan emak yang sememangnya tidak boleh tertahan rasa loyanya.....cuma x termuntah sahaja.

Beberapa kali tersalah hala tujuan namun masih boleh diperbetulkan maklum bandarayabesar pasti ada saja jalan keluar sekiranya mengetahuinya..... kalau x pening kepala dibuatnya. Pepagi lagi sudah ke Pusat Dagangan Dunia Putra ( PWTC ) tempat Konvokesyen OUM ke 7 diadakan. Memang meriah namun tempat meletak kereta di Stesen Bas Putra menyebabkan kelewatan berjalan yang amat dirasakan. Semapat juga semasa di situ membeli sehelai baju Alumni OUM maklumlah aku pun pelajar yang sedang mengikuti Ijazah Sarjana Muda dengan OUM.

Oleh kerana anak kecil menangis kelaparan jadi kami terpaksa kembali semula ke tempat parking kereta semasa majlis konvo sedang dijalankan. Setelah anak kekenyangan barulah kami kembali semula ke PWTC namun perasaan hampa sedikit apabila majlis tersebut telah pun selesai diadakan. Dalam kekalutan mencari arah dan keluarga abang ipar terpandang satu wajah yang amat dikenali iaitu sahabat yang berasal dari Kelantan serta mengajar di Terengganu. Beliau juga salah seorang peserta Konvokesyen OUM pada hari ini iaitu Al-Ahamadi. Mengenali beliau dan berkawan rapat dengan beliau semasa bersama-sama mengikuti KSPK 1 tahun di Maktab Perguruan Kuala Terengganu tahun 2004/2005 dahulu.

Biarlah dia terlebih dahulu dan aku akan menyusul pula di lain masa untuk konvokesyen itu nanti. Memang menyeronokkan apabila dapat segulung ijazah walaupun usia sudah agak lewat namun belajar sebenar tiada erti kata yang terlewat.

Salam untuk semua..............


No comments:

Post a Comment