Friday, November 6, 2009

Hujan sudah bermula

Nampaknya musim tengkujuh sudah bermula di Negeri Pantai Timur Semenanjung Malaysia yang menyebabkan Negeri Terengganu dan Kelantan telah berlaku banjir dan sudah ada mangsa banjir telah dipindahkan. Negeri Pahang juga tidak terkecuali menerima hujan yang banyak. Sudah kelihatan beberapa peniaga ikan sungai yang menjual ikan-ikan air tawar yang memberikan rezeki kepada mereka. Setiap hari hujan turun yang menyebabkan terpaksa membataskan pergerakan .. nasib aku ni bukan jenis orang yang suka berjalan.

Walau bagaimana pun memang hujan ini rezeki yang sentiasa diturunkan oleh Allah sekitar bulan Oktober berlanjutan hingga ke bulan Januari. Cumanya penurunan hujan yang banyak boleh menyebabkan keselamatan penduduk agak terancam......itu pun bagi yang tidak mendengar arahan dari pihak yang berwajib.

Banjir yang sering berlaku di Pantai Timur kebiasaannya terkadang merebak hingga ke utara Semenanjung Malaysia. Begitu juga yang pernah berlaku di Johor seketika dahulu sehingga ada yang mengatakan Kota Tinggi sudah tenggelam kerana rendahnya tanah di situ tidak seperti nama bandarnya.

Salam untuk semua................

No comments:

Post a Comment