Friday, November 20, 2009

Berita Gempat

Bertungkus lumus menyiapkan beberapa perkara sebelum persekolahan tahun 2009 melabuhkan tirainya dan akan berjumpa di tahun 2010 pula satu berita yang agak mengejut ramai guru iaitu terpaksa kehilangan 2 orang guru yang telahpun lama berkhidmat di SK Keratong 6. Ini disebabkan kedua-dua telah diarahkan berpindah ke SK Keratong 1 iaitu Cikgu Mohd Saad dan SK Keratong 4 isterinya Siti Zubaidah. Memang SK Keratong terdapat lebihan guru kerana kekurangan bilik darjah namun senarai pendek nama guru telah pun dihantar ke PPD Rompin untuk dikeluarkan dari SK Keratong 6 namun belum pun tutup sekolah JPN Pahang telah pun menyenaraikan nama tersebut.

Kehilangan yang begitu dirasakan oleh ramai guru namun bagiku ianya sudah agak biasa kerana aku pun telah berpindah 5 buah sekolah sepanjang perkhidmatanku selama 13 tahun. Namun begitu bagi Cikgu Saad yang rajin berborak dan banyak mengeluarkan idea bagi mengatasi permasalahan yang berlaku di SK Keratong 6 denganku di bilik guru menyebabkan aku jua rasa agak terkilan dan akan membuatkan senyap di tahun hadapan. Maklumlah ramai guru terutamanya lelaki mempunyai bilik persembunyian tersendiri dan jarang2 berada di bilik guru.

Walaupun masih lagi berada di kawasan Keratong dan berpindah dari Kelompok Chanis ke Kelompok Bandar Tun Razak namun perhubungan akan jadi kurang mesra apabila bertemu nanti. Apa-apa pun didoakan kebahagiaan untuk semua.....

Salam untuk semua............

No comments:

Post a Comment