Saturday, November 7, 2009

Bergerak lagi

Hari ini sedikit awal ke Labis bagi menyiapkan tugasan atau assignment OUM bersama teman di Labis. Memang dari dahulu lagi tugasan yang sentiasa dibuat olehku untuk mengedit assignment yang telah pun siap bagi mengindah dan mencantikan lagi assignment...........kononnya. Ini bermakna sekali lagi aku terpaksa sekali meninggalkan anak dan isteri di rumah sendirian setelah minggu lepas aku balik ke Jengka apabila selesai mendapatkan rawatan di HTAA, Kuantan.

Setelah menyiapkan assignment dan binding sempat juga untuk melayan perlawanan akhir Piala Malaysia antara Negeri Kelantan dan Negeri Sembilan. Namun memang sesuatu yang menghampa apabila melihat dan menonton perlawanan akhir yang dimainkan seperti ini. Sekiranya inilah mutu yang ditunjukkan memang agak payah bagi negara Malaysia untuk menjadikan permainan bola sepak yang disegani. Atau padang yang becak kerana hujan yang berterusan menyebabkan perlawanan akhir ini begitu membosankan dan kedua-dua pasukan tidak dapat menunjukkan gerakan yang betul-betul menarik. Asyik berlaku tackle dan slaiding yang menyebabkan tiupan wisel sering dibunyikan. Namun begitu permainan pemain Negeri Sembilan sedikt teratur dan menarik berbanding Kelantan. Keputusannya Negeri Sembilan memenangi Piala Malaysia dengan menewaskan Kelantan dengan keputusan 3 - 1.

Biarlah esok perlawanan yang ditunggu olehku iaitu antara pasukan favourite Chelsea akan bertemu dengan Manchester United di Stamford Bridge. Sekali lagi ingin melihat Manchester United tewas setelah ditewaskan oleh Liverpool tempohari. Biarpun perlawanannya dilangsungkan jam 12 malam namun tiada masalah bagi menyaksikan antara perlawanan terhebat di EPL.

Salam untuk semua..................

No comments:

Post a Comment