Thursday, November 19, 2009

Ke Johor Bahru

Pergerakan yang berterusan ........... hari ini jam 6 petang aku bergerak pula ke rumah sahabat di Simpang Renggam dengan membawa anak yang ke 4. Tujuan utama adalah untuk temujanji dengan doktor pakar di Hospital Sultanah Aminah di Johor Bahru pada keesokan harinya.

Sempat pula singgah sebentar menghantar assingment pada sahabat di Labis sebelum meneruskan perjalanan ke Simpang Renggam. Biarpun agak keletihan namun perjalan perlu diteruskan jua. Sesampai di Simpang Rengam kami berdua makan terlebih di sebuah gerai. Apa yang diorder telah tersalah menyebabkan berair mata anakku kerana kepedasan mee goreng yang dimakan. Nasib baik pemilik kedai bersetuju menggantikan semula mee goreng tersebut kalau tidak aku bercadang nak belah begitu aje.

Setelah itu aku ke Masjid Jamek Simpang Renggam dan bercadang ingin menunaikan solat namun keadaan di masjid tersebut yang bukan sahaja gelap dan menakutkan ....... langsung terus mematikan hasrat untuk bersembahyang terlebih dahulu. Memang kedatangan kami ke situ jam 9.30 malam namun satu lampu pun tiada dipasang di sekeling atau koridor masjid. Bagi orang baru yang belum pernah ke situ .......bukannya mudah untuk mencari suisnya. Aku pun menunggu rakan di situ aje le...nampaknya.

Setelah sahabat Mohd Khairi sampai di situ kami pun bergeraknya ke rumah yang baru dibelinya. Nampak gayanya alamat lama lagi le dok kat Johor kalau rumah pun dah dibelinya. Masih banyak barangan yang tiada di rumah sahabat maklumlah baru seminggu berpindah dan barang-barang pun masih belum dikemaskan dengan sempurna lagi. Duduk di rumah berborak sehingga jam 12 malam barulah masuk ke bilik tidur. Namun aku meneruskan program seperti biasa sambil diperhatikan oleh sahabat yang juga belum tidur.

Salam untuk semua...........

No comments:

Post a Comment