Monday, November 2, 2009

Celcom

Alhamdulillah sewaktu balik ke Jengka tempohari selepas mendapatkan rawatan di Hospital Tengku Ampuan Afzan capaian internet broadband Celcom agak memuaskan. Kebiasaannya hanya paparan GPRS tetapi kali ini paparan EDGE telah diperolehi. Mulanya mencuba di bahagian dapur kemudian ke bahagian keluarga dan seterusnya ruang tamu semuanya mendapat signal EDGE. Nampaknya semuanya sudah diperbaiki berbanding dahulu oleh Celcom.

Walaupun tidak mendapat signal 3G/HSDPA sekurang-kurangnya ianya memberikan sedikit kelegaan bagi yang selalu online untuk mendapatkan berita. Barulah dikatakan ' liputan terluas di mana-mana dan bila-bila masa sahaja '. Memang masih perlu dipertingkatkan setaraf dengan slogan yang dicipta agar tidak di 'POTONG' macam dalam iklan broadband yang satu lagi.

Sehingga jam 2 pagi mencuba internet yang baru diperolehi dan sampai membawanya ke dalam kelambu untuk tidur bersama. Memang ucapan terima kasih yang tidak terhingga dengan Celcom yang memberikan capaian internet walaupun mengharapkan yang lebih baik seperti berada di bandar besar di dalam Malaysia. Jangan pula nanti apabila pengguna dah semakin ramai maka berlaku pula yang sebaliknya dan semakin buruk pula rangkaiannya...

Salam untuk semua..............

No comments:

Post a Comment