Monday, November 2, 2009

Peperiksaan Akhir Tahun 2009

Bermula hari ini hingga Khamis nanti kebanyakan sekolah rendah di Negeri Pahang akan menghadapi Peperiksaan Akhir Tahun 2009. Memang agak sibuk anak-anak yang bersekolah dan ramai juga yang sebelum ini tidak hadir ke sekolah telah pun datang untuk menghadapi peperiksaan. Begitu juga dengan anak-anakku yang menghadapi peperiksaan tetapi nampak macam rileks aje....menghadapi peperiksaan manakala ibubapa pula yang sibuk mengingatkan peperiksaan tersebut..

Hari ini di SK Keratong 6 diadakan pertandingan membaca puisi dan sajak bagi murid-murid tahun 6. Mereka yang hadir ke sekolah tanpa menghadapi lagi peperiksaan akhir tahun.....konon nak bagi rileks kepala yang mana sebelum ni telah pun berhempas pulas menghadapi peperiksaan UPSR. Kelonggaran yang diberikan namun kebanyakkan mereka tetap hadir ke sekolah tanpa berehat panjang di rumah menunggu keputusan UPSR diumumkan tidak lama lagi. Bagi memberikan tarikan dan keseronokan datang ke sekolah di hujung persekolahan seperti ini jadi pelbagai perancangan telah dibuat untuk mereka semua.

Diharapkan semuanya berjalan dengan lancar peperiksaan yang dihadapi oleh anak2 murid dan didoakan semoga semuanya berjaya. Termasuk juga anak2 sendiri yang mengharapkan imbuhan dan hadiah sekiranya pencapaian yang akan didapati mengikut target yang telah ditetapkan...

Salam untuk semua............

No comments:

Post a Comment