Tuesday, June 23, 2009

Nasib baik

Setelah bertanya dengan rakan-rakan yang agak mahir berkaitan dengan komputer saya mendapatkan dua keputusan berkenaan dengan labtop saya yang meragam di saat-saat memang memerlukannya. Pilihan pertama check n detect bahagian keypad dan control panel dan pilihan yang kedua format semula.

Setelah mencuba untuk membuat pilihan pertama dengan kepakaran yang ada ianya masih tidak dapat diselesaikan. Akhirnya saya mengambil keputusan untuk menjadi pilihan yang kedua tetapi berisiko sama ada labtop ini pulih seperti sediakala atau perlu ditongsampahkan sebahagian part-part yang rosak.


Setelah melakukan formating dan installation windows perkara pertama yang saya buka ialah notepad. Setelah berkali-kali menekan button yang telah tersilap tafsir apa yang ditekan maka jawapannya positif.....................aku berjaya akhirnya.

Kesabaran menempuh dilema ini walaupun sekejap tetapi memikirkan penggunaan labtop ini amat penting bagi saya ianya sungguh-sungguh menduka fikiran dan akal. Alhamdulillah akhirnya berjaya jugak akhirnya. Ada seorang kawan akan menghantar kepada saya, labtopnya yang serupa masalah yang telah saya dihadapi. "Kalau kau boleh baiki esok aku bawak aku punya pulak", kata kawan saya tu.....

Sehingga posting ini ditulis saya masih masih lagi menginstall beberapa software di dalam labtop ini. Lega......barulah boleh ...............ZZZZZZZZZZZZZZZZZ.

Salam untuk semua...................

No comments:

Post a Comment