Thursday, June 25, 2009

Belum pasti

Hari ni pepagi lagi saya ke Hospital Muadzam Shah untuk temujanji dengan x-ray. Setelah menghantar anak ke sekolah berehat sebentar di rumah sebelum terus ke Muadzam Shah. Apabila sampai di Hospital Muadzam Shah memang agak terperanjat melihatkan ramainya pesakit yang ingin mendapatkan rawatan. Kelihatan ramai pelajar-pelajar sekolah berhampiran, pelatih PLKN dan juga orang-orang tua di Hospital Muadzam Shah. Sangka saya .....sayalah orang terawal sampai di hospital. Ini memandangkan Hospital Muadzam Shah bukanlah hospital yang menjadi tumpuan ramai orang...rupa-rupanya saya tersilap. Saya datang dari jauh sedangkan orang berhampiran dengan hospital boleh sampai dalam masa 2 - 3 minit sahaja.

Setelah dix-ray saya terus masuk ke bilik rawatan untuk mendapatkan penjelasan tentang x-ray tersebut. Doktor Azni yang muda tu mendapatkan pandangan rakan sejawatnya terlebih dahulu bagi mempastikan kesahihan x-ray tersebut. setelah itu barulah doktor mengesahkan kemungkinan besar apa yang kelihatan pada filem x-ray tu adalah ketulan batu karang yang terdapat di dalam pundi kencing. Namun begitu doktor belum mempastikan secara bersungguh dan menyarankan agar saya ke Kuantan pula untuk rawatan selanjutnya nanti. Pegh..........pakar pulak kali ni dan kena check saya.......... Namun begitu saya redha dengan keputusan tersebut disebabkan kebiasaannya terlalu suka meminum air manis.....taubat lada lepas nih...

Setelah mendapatkan keputusan tersebut saya terus ke kantin Hospital Muadzam Shah bagi mengisi perut yang sedari semalam tidak boleh makan untuk x-ray pada hari ini. Setelah selesai makan terus ke kereta untuk pulang ke rumah namun barulah saya teringat untuk mendapatkan ubatan terlebih dahulu. Nasib baik tak keluar dari hospital lagi....apa le nyanyuk lupa sangat nih........

Salam untuk semua.........

No comments:

Post a Comment