Saturday, June 27, 2009

Kem Bestari Solat

Hari Sabtu ni kebanyakan sekolah mengadakan hari sekolah bagi mengganti cuti yang akan diambil pada hari Raya Aidil Fitri nanti. Walaupun masih jauh lagi tarikhnya...maklumlah baru masuk bulan Rejab namun kebanyakan sekolah telah pun menggantikannya. Ini adalah memberikan warga sekolah mendapat cuti istirehat yang agak panjang apabila berhari raya nanti. Memang boleh dikatakan di seluruh Malaysia kini sambutan Hari Raya Aidil Fitri lebih meriah daripada Hari Aidil Adha.........stop...bukan nak cerita yang ni...lah wei....

Hari ini di sekolah telah diadakan Kem Bestari Solat anjuran j-QAF siri 2 tahun 2009 ni. Sekolah kami tidak mengadakan sekolah berganti kerana sekolah telah menggantikannya terlebih dahulu daripada hari ini. Jadi dapatlah diadakan Kem Bestari Solat pada hari ini. Dengan bantuan dan sokongan daripada guru-guru akademik biasa ianya dapat dijalankan dengan jaya dan muafakatnya.

Kem Bestari Solat ini juga bertujuan memberikan gambaran yang lebih jelas kepada semua murid yang terlibat dengan j-QAF berkenaan amali wudhuk dan amali solat. Semoga dengan kem sebegini ianya memberikan ingatan dan pengukuhan yang kuat kepada semua murid yang terlibat.


# pendaftaran sebahagian peserta Kem Bestari Solat




# sebahagian daripada kumpulan halaqah Kem Bestari Solat
# murid-murid belajar mengambil wudhuk

# murid-murid belajar amali solat

Semoga dengan Kem Bestari Solat ini memberi impak yang berguna kepada semua murid yang telah mengikutinya. Ini disebabkan sebahagian murid tidak menghadiri kem yang diadakan pada hari ini disebabkan hari ini adalah cuti sekolah. Kegagalan untuk hadir memungkin murid-murid ini memungkinkan mereka tidak berupaya untuk memahami cara yang betul berkaitan dengan amali wudhuk dan amali solat.

Salam untuk semua.............


No comments:

Post a Comment