Thursday, September 3, 2009

Solat Hajat UPSR

Hari ini diadakan Majlis Solat Hajat UPSR di SK Keratong 6. Disamping itu juga diadakan Majlis Berbuka Puasa dan Solat Terawih yang diadakan di Surau SK Keratong 6. Namun hajat untuk bersama-sama meraikan dan mendoakan kejayaan murid-murid SK Keratong 6 yang akan menghadapi peperiksaan UPSR pada 8 - 10 September nanti tidak tercapai jua.

Cuma sedikit masalah sahaja yang dihadapi untuk bersama-sama di majlis tersebut dan boleh diatasi sekiranya ditambah dengan keazaman yang kuat. Jarak 25km ke sekolah merupakan salah satu sebab yang menyebabkan ketidakhadiran ke majlis tersebut. Setelah mengajak dan bertanyakan beberapa teman yang juga duduk di persekitaran ini tidak juga dapat menghadirkan diri ke majlis tersebut. Jadi kesempatan diambil dengan alasan yang sama juga.

Apa pun sekali lagi malam ini menjadi imam solat terawih di Surau KIP Bandar Tun Razak. Alhamdulillah malam ini bertambah lagi bilangan makmumnya. Cuma tiada anak-anak kecil yang mengikuti Solat Terawih hingga selesai kecuali anakku pada malam ini. Moga malam-malam berikutnya surau tersebut penuh dengan jemaah yang semakin bertambah pulak...............

Salam untuk semua............

No comments:

Post a Comment