Thursday, September 10, 2009

Berakhirnya UPSR



Hari ini merupakan hari yang terakhir peperiksaan Ujian Penilaian Sekolah Rendah ( UPSR ) 2009 dan anak sulungku juga adalah salah seorang daripada calon tersebut. Apa pun yang sudah berlalu, akan berlaku adalah ketentuan daripada Allah s.w.t.

Borang sekolah menengah di Maahad Sultan Ahmad Shah di Bandar Jengka telah diambil dan telah diproses. Cuma harapan bagi calon UPSR ialah mendapatkan keputusan yang yang terbaik bagi menempatkan diri ke sekolah yang menjadi pilihan dan terbaik di Malaysia ini. Namun bagi diriku yang berasa kasihan dan belum pernah berenggang dengan anak ini merasakan tidak perlu terlalu berjauhan sangat dengan keluarga memadai sekolah yang berhampiran sahaja. lagipun anak perempuan. Tetapi sekiranya keputusan yang dicapai adalah memberangsangkan terpulang kepadanya untuk menentukan masa depan tempat pembelajarannya.

Apapun sebagai penjaga atau ibubapa perlu menyokong segala usaha mereka yang mahu belajar kerana tidak semua ibubapa atau penjaga yang mampu memberikan kemewahan di masa hadapan selain peruntukan kewangan di dalam pembelajaran anak-anak.

Moga segalanya berjalan lancar dan harapannya tumpuan pencapaiaan 5A adalah sasaran utama kepada seluruh calon UPSR. Moga diperkenankan doa dan harapan setelah usaha yang berterusan tanpa mengenal penat dan lelah terdahulu.

Salam untuk semua....................

No comments:

Post a Comment