Monday, September 14, 2009

Pengesahan

Setelah pulang dari Melaka berhenti sebentar di rumah mengambil tenaga ..............ZZZZZZZZZZZ terus ke Kuantan semalam dan sempat berbuka puasa di rumah bapa saudara yang tinggal di Kampung Seri Damai, Kuantan.

Hari ini aku ke Hospital Tengku Ampuan Afzan untuk berjumpa dengan doktor pakar mengenai penyakit batu karang yang dialami. Agak awal juga ke HTAA walaupun mengikut appointment tu jam 11.30 pagi tetapi risau mengenangkan kejadian terdahulu menyebabkan datang awal sedikit ke HTAA.

Hari ini penuh sesak dengan kenderaan yang melawat HTAA jadi terpaksa meletakkan kereta berhampiran bangunan MPK di tepi sungai. Risau juga hati ini takut di saman kerana tidak mempamerkan kupon.

Setelah berpusing-pusing mencari Klinik Urology dan akhirnya dengan berkat mulut yang tak segan bertanya ni....akhirnya berjumpa juga dengan klinik tersebut. Angka giliran yang ke 27 telah ku dapat setelah lewat tiba ke klinik tersebut. Namun perbincangan nurse yang bertugas menyatakan hendaklah mengikut temujanji yang tercatat di kad appointment. Pegh...........lambat lagi kalau cam ni kerana baru jam 9.30 pagi.

Disamping menunggu giliran berborak kejap dengan beberapa pesakit yang ada di situ hinggakan namaku yang sudah dipanggil 5 kali barulah pergi ke kuanter. Nasibku agak baik kerana tanpa menggunakan nombor giliran tersebut aku telah dipanggil berjumpa dengan Doktor Hashimah tetapi bukan doktor pakar yang bertugas di situ. Mungkin penyakitku ini memerlukan pertemuan demi pertemuan akan datang jadi x perlulah aku bertemu dengan doktor pakar lagi. Setelah hampir selesai pertemuan tersebut dan mendapat appointment baru pada 5 Oktober nannti aku pun menunjukkan batu yang diambil daripada badanku di Melaka tempohari. Doktor Hashimah mengesahkan bahawa begitulah batu karang yang sebenar dan menjangka ukurannya hampir menyamai ukuran batu karang yang terdapat di dalam buah pinggangku. Namun ujian IVU perlu dilakukan pada 5 Oktober bagi mengesahkan penyakit batu karang yang dihidapi ini......

Tak kisahlah pertemuan demi pertemuan ini kerana adat yang biasa bagi pesakit yang mendapatkan rawatan di hospital kerajaan. Bukan sekejap tetapi memakan masa yang agak lama kerana bukan penyakit yang perlu disegerakan. Nampaknya kena bulan madu di Kuantan lagi le ...................

Salam untuk semua.........................

No comments:

Post a Comment