Sunday, September 13, 2009

Memalukan

Sebelum balik ke Pahang sempat lagi ke Jaya Jusco untuk mencari keperluan hari raya terutama baju anak-anak yang belum lagi dicari dan dibeli. Setelah puas memusing dan mengelilingi serta turun naik Jaya Jusco tetapi masih kurang berpuas hati dengan harga yang ditawarkan. Semacamnya potongan yang diberikan langsung tidak berbaloi atau pun jenama yang dibeli di Jaya Jusco memang mahal untuk orang-orang biasa seperti saya ni.... tapi yang peliknya penuh parking kereta tambahan di sebelah kiri Jaya Jusco tu.

Setelah puas berjalan-jalan sempatlah lepak di tempat permainan kanak-kanak yang disediakan di Jaya Jusco tersebut. Setelah semuanya selesai dengan hanya sedikit sahaja barangan belian yang dapat diraih maka kami bercadang untuk pulang ke Pahang. Dalam perjalanan ke tempat kereta sempat saya mengerling ke dalam KFC yang berada di bahagian bawah dan kelihatan seorang perempuan yang sedang ditemani oleh suami agaknya sedang makan nasi di dalamnya. Memang memalukan bagi saya yang menonjolkan sikap tidak prihatin kepada masyarakat bukan Islam terutamanya tentang kewajipan berpuasa ke atas umat Islam.

Kalau ye pun tak berpuasa .....janganlah makan secara terangan begitu hinggakan anak saya yang berumur 5 tahun tu pun bertanya kenapa orang tu makan..... saya tak terkata apa .... cuma berdoa di dalam hati agar anak-anakku tak menjadi sebegitu kelak.

Salam untuk semua...........

No comments:

Post a Comment