Sunday, October 4, 2009

Tak Perasan

Sambil2 beraya sempat jugak membeli belah dan melawat Planeterium Melaka dan Taman Buaya Melaka. Maklumlah 2 -3 hari pergi ke Melaka, telefon member yang ada di sana semuanya ada program sendiri. Daripada duduk memerap di rumah baik berjalan membawa anak-anak. Dapat 2 kali lagi pergi Hj.Jamil untuk berubat batu karang dan walaupun pergi agak awal ke rumahnya namun nombor giliran kali ini 32 & 28. Kedua-dua pertemuan ini berakhir jam hampir pukul 10. Masalah punyalah ramai orang berbanding bulan puasa terdahulu. Namun yang peliknya masih ada batu karang yang ditarik keluar daripada badan ini. Memang badan atau pinggang ini semakin selesa dan tidak merasa sakit lagi. Alhamdulillah ..........semuanya kuasa dan ketentuan Allah.

Sewaktu balik dari Melaka sebenarnya 2 - 3 kali terlelap mata sewaktu memandu pulang. Alhamdulillah tiada apa-apa berlaku....memang mengantuk antara sebabnya sudahlah tutup tv jam 2.30 pagi kerana ingin melihat Manchester United tewas di tangan Sunderland tidak menjadi kenyataan. Bangun pula pagi untuk mengambil giliran berjumpa Tok Bomoh dan terus tidak tidur sehinggalah balik semula ke Pahang.

Mengelabah mencari borang temujanji sewaktu hendak pergi ke Kuantan. Sudahlah keletihan kerana baru balik dari berhari raya di Melaka. Telefon member untuk mintak pertolongan semuanya x ada .........akhirnya jam 6.45 petang terpaksa pergi ke sekolah untuk mencari borang temujanji tersebut. Alhamdulillah borang tersebut ada di atas meja ......maklumlah masa sibuk2 menganyam ketupat tempoh hari........... fail tersebut tertinbum oleh ketupat yang telah dianyam. Setelah itu barulah bertolak semula ke Kuantan untuk pertemuan dan temujanji di HTAA esok hari.

Salam untuk semua..............

No comments:

Post a Comment