Tuesday, October 27, 2009

Kem Membaca 1Malaysia

Semalam lagi dilancarkan untuk Kem Membaca 1Malaysia bagi seluruh Malaysia. Tumpuan kepada seluruh pusat pembelajaran yang ada di seluruh pelusuk negara. Pelbagai acara akan diadakan bagi Kem Membaca 1Malaysia. Membaca 10 minit semasa perhimpunan telah dijalankan semlam dan hari ini pula Kuiz dan latihan nyanyian untuk Majlis Perasmian yang akan diadakan pada hari Jumaat nanti.

Banyak lagi program yang dirancang oleh pihak sekolah bagi menjayakan Kem Membaca 1Malaysia yang dijalankan sehingga minggu depan. Ini sungguh bertepatan kerana pada minggu depan Peperiksaan Akhir Tahun 2009 akan diadakan bagi kebanyakkan sekolah di seluruh Daerah Rompin. Terdapat juga sekolah yang mengadakan Karnival Membaca bagi tujuan yang sama semasa kempen membaca ini dijalankan.

Semuanya sekarang banyak jenama 1Malaysia telah pun keluar daripada buah fikiran Perdana Malaysia yang keenam Malaysia iaitu Y.A.B Dato' Seri Najib Tun Razak. Macam-macam kedengaran 1Malaysia di mana-mana sekarang ini.

Sebagai rakyat Malaysia yang patuh dan taat setia perkara-perkara yang baik sebegini perlu dijayakan bersama bagi menjayakan misi dan visi Malaysia yang tercinta. Kem Membaca 1Malaysia perlu dilihat dari sudut yang positif tanpa prejudis fahaman politik dan perkauman malah Agama Islam amat menggalakkan umatnya membaca bagi menambahkan ilmu pengetahuan. Agar semuanya berjalan lancar dan memberikan impak yang baik bagi semua warga sekolah khasnya.

Salam untuk semua...................

No comments:

Post a Comment