Tuesday, October 6, 2009

Kena ulang

Apa ntah punya doktor yang buat temujanji dahulu............tanpa usul periksa dan pertanyaan yang yang teliti terus memberikan borang untuk mengambil temujanji. Apabila hari ini pergi ke Unit Pengimejan dan Diagnostik untuk membuat IVU barulah doktor di dalam bahagian tersebut membuat semakan dan bertanya terlebih dahulu. Setelah diberitahu bahawa aku pernah alahan atau ada alergik maka doktor membuat keputusan bahawa IVU yang patut diadakan pada hari ini perlu ditunda ke satu tarikh yang lain pula.

Bayangkan kedatangan yang melibatkan lebih kurang 140km perjalanan sehala tetapi apabila sampai ke destinasi ianya tidak dapat dilakukan. Bukannya dekat......sudah le terpaksa menumpang di rumah bapa saudara di Kg.Seri Damai, Jaya Gading Kuantan semalam kerana tidak mahu terkocoh-kocoh kalau bertolak dari Keratong di waktu pagi. Kena pergi lagi.......sedangkan keputusannya amat diperlukan bagi melihat keberkesanan Tok Moh Batu Karang yang telah aku lalui pemeriksaan dan perubatannya.

Memang kalau difikirkan hendak saja pergi semula ke Klinik Urologi dan berjumpa dengan doktor bagi menuntut bayaran kedatangan untuk temujanji tersebut. Apa punya doktor kalau macam ni............ atau pun kerajaan perlu menambahkan lagi gaji bagi mereka supaya kerjanya bertambah bermutu.

Tarikh 19/10 pula aku diberikan untuk ke Unit Pengimejan dan Diagnostik untuk membuat IVU sebelum 28/10 ke Klinik Urologi HTAA. Nampaknya bulan ini kena berulang-alik 3 kali ke HTAA bagi menyelesaikan masalah batu krang yang dihidapi ini. Sabor......je.....le

Salam untuk semua..............

No comments:

Post a Comment