Tuesday, December 8, 2009

Cuti sekolah

Seminggu bercuti balik ke Jengka tidak kesempatan untuk update blog memandangkan line "EDGE" atau liputan "GPRS" sahaja yang membuatkan nak buka labtop pun malas dengan keadaan tersebut. Balik beraya haji kali ini dapatlah berkumpul dengan sanak saudara satu moyang yang diadakan di Kampung Sentang. Namun aku hanya mengenali hanya satu generasi sahaja daripada anak-anak moyang tersebut iaitu daripada keluarga sebelah datuk aku....sedangkan bahagian adik beradik datuk serta anak pinaknya langsung tidak dikenali. Nasib baik ada Datuk Helmi dan Datuk Mahmud yang ingin mengusahakan perjumpaan tersebut.

Terdapat jua dalam perjumpaan tersebut Datuk Ariffin Said bekas pensyarah UPM yang juga pengkaji muzik dan seni tradional Pahang salah seorang daripada keluarga besar keturunanku.....tapi sebelah mana tak tau le...Di samping perasmian surau dan majlis korban juga diadakan pada hari tersebut.

# sebahagian keluargaku daripada satu ibu...... banyak lagi yang tidak dapat menghadirikan diri ke majlis tersebut


Apabila dah balik ke Keratong pun masih malas nak membuka labtop untuk update blog kerana kesibukan untuk membaca buku kerana tidak lama lagi akan menghadapi peperiksaan OUM di Batu Pahat.

Salam untuk semua.............

No comments:

Post a Comment