Saturday, May 30, 2009

Kesempatan

Disebabkan kelas toturial 1 OUM saya ditangguhkan maka peluang saya untuk pulang ke rumah ibu saya dapat dilaksanakan. Saya bergerak pulang dari Muadzam Shah pukul 7.00 malam melalui Lebuhraya Kuantan - Segamat.

Malam ini sungguh banyak kenderaan sama ada menghala ke Kuantan atau Segamat yang menyebabkan perjalanan kami agak perlahan. Tambahan pula jalanraya yang ' gelap gelita ' kerana jarang kedapatan lampu limpah atau lampu jalan. Sudahlah melalui hutan sawit yang memanjang dari Muadzam Shah hingga ke Gambang dan jugak hutan belantara yang masih banyak di daerah Rompin dan Pekan.

Harapan dari saya agar Datuk Nan ( Adnan Yaakub ) Menteri Besar Pahang memberi sedikit perhatian khusus tentang perkara ini. Laluan ini juga merupakan jalan terpenting menghubungkan kawasan Pantai Timur Semenanjung Malaysia. Perbezaannya pada saya amat ketara berbanding dengan daerah Bentong yang mana Datuk Nan berasal dari daerah tersebut.

Salam untuk semua...........

No comments:

Post a Comment