Friday, May 29, 2009

CUTI DAH MULA.....

Cuti persekolahan bermula pada 30/05/2009 dan berakhir pada 14/06/2009. Program apa yang dirancang sepanjang cuti semester ni?.......

Semua ini bermain di minda pemikiran anak-anak yang bersekolah dan ibubapa yang anaknya bersekolah. Rumah akan menjadi riuh dan sedikit kelam kabut kerana anak-anak tidak bersekolah. Namun begitu bagi anak-anak bersekolah, inilah masa yang ditunggu-tunggu oleh mereka.

Tetapi bagi anak-anak yang bakal mengambil peperiksaan UPSR, PMR dan SPM mungkin terpaksa melupakan sementara segala kenikmatan cuti semester ini kerana mungkin terpaksa menghadiri kelas tuisyen yang telah disediakan oleh pihak sekolah. Guru-guru pun berkorban untuk masa depan anak muridnya dengan mengorbankan masa cuti sekolah, takkan lah anak murid tidak boleh berkorban.

Ada guru-guru yang mengadakan kelas tambahan di musim cuti sekolah sebegini tidak dibayar atau lain perkataan 'free' sahaja. Cuma harapan guru-guru hanya ingin melihat anak didiknya berjaya di dalam peperiksaan yang dihadapi nanti. TAHNIAH kepada semua guru.................. " Guru Pembina Negara Bangsa ".


No comments:

Post a Comment